top of page

RETROFIT

EC - CLASA 46

modernization_00.fw.png

Locomotivele clasa 43/44 au evoluat de-a lungul timpului în România până la clasa 46.2 realizată de Softronic Craiova cu modernizare de echipamente tip TSAM 2. Este cea mai modernă, fiabilă È™i eficientă modernizare realizată de un producător de material rulant pentru această serie de locomotive din România.

Dacă clasa 43/44 avea o putere de 3.400kW È™i o V.max de 120km/h, variantele ulterioare de modernizare printre care È™i TSAM 2 realizată de Softronic au ajuns la 3.840kW cu V.max 120/140km/h È™i 160km/h, locomotiva EC 009 având o V.max constructivă de 120km/h.

modernization_00b.fw.png

RETROFIT

CFR - CLASA 47 "Delfin"

modernization.fw.png

Clasa CFR 47 este o clasă de locomotive electrice construite pentru Căile Ferate Române pentru utilizare pe reÈ›eaua electrificată din România.

Au fost construite iniÈ›ial de Electroputere din 1965 până în 1991 È™i desemnate ca Clasa CFR 40 sau 41.

Toate locomotivele Clasa 47 au fost modernizate de SOFTRONIC din 2007 È™i sunt operate atât de CFR MarfÇŽ, cât È™i de CFR CÇŽlÇŽtori.

modernization_03.fw.png
modernization_02.fw.png

SOFTRONIC va propune patru tipuri distincte de modernizări ce pot fi efectuate odată cu reparaÈ›iile tip RR, RG, RK pentru locomotive electrice vechi în vederea:

  • creÈ™terea fiabilității serviciilor auxiliare;

  • reducerea activității de întreÈ›inere;

  • reducerea numărului de contactori È™i relee;

  • reducertea cablajului electric de comandă È™i protecÈ›ie

Tipuri de modernizări:

Upgrade-uri CSAM 1

Modernizări de echipamente existente și implementarea unora noi:

  • înlocuirea compresoarelor cu piston cu un compresor cu È™urub

  • alimentarea motorului asincron al compresorului cu È™urub cu convertizor static trifazat

  • înlocuirea bordurilor de conducere cu borduri noi cu distribuire ergonomică a aparaturii de comandă, măsură È™i control

  • introducerea automatului programabil ICOL destinat realizării comenzilor din circuitul de forță È™i a circuitelor auxiliare

  • înlocuirea controler-ului de comandă a treptelor de tensiune cu controler tip manșă

  • montarea pe bordul de conducere a unui display grafic color pentru afiÈ™area stării circuitelor de forță È™i a celor auxiliare în timpul conducerii locomotivei

  • montarea în cabina de conducere a instalatiei de climatizare alcătuită din modul de aer condiÈ›ionat pentru răcirea cabinei È™i aeroterme electrice cu elemente autoprotejate pentru încalzirea cabinei

  • înlocuirea aparatajului electric de măsură È™i comandă din blocurile S7 È™i S8 cu aparataj nou, performant È™i fără întreÈ›inere

  • înlocuirea motorului de c.c. pentru acÈ›ionarea graduatorului cu motor fără perii

  • înlocuirea instalaÈ›iei de măsură È™i înregistrare a vitezei tip Hassler cu instalaÈ›ie de măsură È™i înregistrare a vitezei cu memorie nevolatilă tip IVMS cu INDUȘI È™i DSV

  • înlocuirea sistemului de răcire a uleiului transformatorului principal cu sistem redundant cu trei ventilatoare

  • montarea contorului de energie activă È™i reactivă

  • introducerea în circuitul auxiliar al modulului redundant pentru acÈ›ionarea compresorului elicoidal

  • înlocuirea actionarii de curent continuu a compresorului auxiliar cu acÈ›ionare cu motor asincron alimentat cu convertizor static trifazat

  • instalaÈ›ie de localizare È™i diagnoză È™i transfer de date GPS-GSM

  • montarea a două circuite radio separate pentru fiecare post de conducere

  • montarea modulului de măsură a rezistenÈ›ei de izolaÈ›ie în circuitele electrice de forță È™i servicii auxiliare

  • montarea instalaÈ›iei de detectare incendiu

 

Upgrade-uri Opțional:

  • înlocuirea farurilor centrale È™i farurilor colÈ›are cu faruri cu led-uri

  • înlocuirea iluminatului cabinei È™i a sălii maÈ™inii cu lămpi cu led-uri

  • montarea instalaÈ›iei de iluminare boghiuri

  • montarea instalaÈ›iei de măsură È™i control a temperaturilor osiilor

  • montarea instalaÈ›iei de siguranță pentru Ungaria

Upgrade-uri CSAM 5

Modernizări de echipamente existente și implementarea unora noi:

  • înlocuirea compresoarelor cu piston cu un compresor cu È™urub

  • alimentarea electromotorului asincron al compresorului cu È™urub È™i al electromotoarelor serviciilor auxiliare ale locomotivei (ventilaÈ›ie motoare tracÈ›iune, ventilaÈ›ie transformator principal, pompă ulei transformator principal) cu sistem de convertizoare statice trifazate în sistem redundant

  • înlocuirea bordurilor de conducere cu borduri noi cu distribuire ergonomică a aparaturii de comandă, măsură È™i control

  • introducerea automatului programabil ICOL destinat realizării comenzilor din circuitul de forță È™i a circuitelor auxiliare

  • înlocuirea controler-ului de comandă a treptelor de tensiune cu controler tip manșă

  • montarea pe bordul de conducere a unui display grafic color pentru afiÈ™area stării circuitelor de forță È™i a celor auxiliare în timpul conducerii locomotivei

  • montarea în cabina de conducere a instalaÈ›iei de climatizare alcătuită din modul de aer condiÈ›ionat pentru răcirea cabinei È™i aeroterme electrice cu elemente autoprotejate pentru încalzirea cabinei

  • înlocuirea blocului S7 cu un bloc S7 , reconditionindu-se din vechiul bloc numai aparatură pneumatică existenÈ›a

  • înlocuirea blocului S8 cu două module bloc complet noi redistribuite în sala maÈ™ini S8a, S8b

  • înlocuirea motorului de c.c. pentru acÈ›ionarea graduatorului cu motor fără perii

  • înlocuirea instalaÈ›iei de măsură È™i înregistrare a vitezei tip Hassler cu instalaÈ›ie de măsură È™i înregistrare a vitezei cu memorie nevolatilă tip IVMS cu INDUȘI È™i DSV

  • înlocuirea sistemului de răcire a uleiului transformatorului principal cu sistem redundant cu trei ventilatoare

  • montarea contorului de energie activă È™i reactivă

  • introducerea în circuitul auxiliar al modulului redundant pentru acÈ›ionarea compresorului elicoidal

  • înlocuirea acÈ›ionării de curent continuu a compresorului auxiliar cu acÈ›ionare cu motor asincron alimentat cu convertizor static trifazat

  • instalaÈ›ie de localizare È™i diagnoză È™i transfer de date GPS-GSM

  • montarea a două circuite radio separate pentru fiecare post de conducere

  • montarea modulului de măsură a rezistenÈ›ei de izolaÈ›ie în circuitele electrice de forță È™i servicii auxiliare

  • montarea instalaÈ›iei de detectare incendiu

​

 

Upgrade-uri Opțional:

  • înlocuirea farurilor centrale È™i a farurilor colÈ›are cu faruri cu led-uri

  • montarea instalaÈ›iei de iluminare boghiuri

  • montarea instalaÈ›iei de măsură È™i control a temperaturilor osiilor

  • montarea instalaÈ›iei de siguranță pentru Ungaria

Upgrade-uri TSAM

Modernizări de echipamente existente și implementarea unora noi:

  • înlocuirea compresoarelor cu piston cu un compresor cu È™urub

  • alimentarea electromotorului asincron al compresorului cu È™urub È™i al electromotoarelor serviciilor auxiliare ale locomotivei (ventilaÈ›ie motoare tracÈ›iune, ventilaÈ›ie transformator principal, pompă ulei transformator principal) cu sistem de convertizoare statice trifazate în sistem redundant

  • înlocuirea bordurilor de conducere cu borduri noi cu distribuire ergonomică a aparaturii de comandă, măsură È™i control

  • introducerea automatului programabil ICOL destinat realizării comenzilor din circuitul de forță È™i a circuitelor auxiliare

  • înlocuirea controlerului de comandă a treptelor de tensiune cu controler tip manșă

  • montarea pe bordul de conducere a unui display grafic color pentru afiÈ™area stării circuitelor de forță È™i a celor auxiliare în timpul conducerii locomotivei

  • montarea în cabina de conducere a instalaÈ›iei de climatizare alcătuită din modul de aer condiÈ›ionat pentru răcirea cabinei È™i aeroterme electrice cu elemente autoprotejate pentru încalzirea cabinei

  • înlocuirea blocului S7 cu un bloc S7 , reconditionandu-se din vechiul bloc numai aparatură pneumatică existentă

  • înlocuirea blocului S8 cu două module bloc complet noi redistribuite în sala maÈ™ini S8a, S8b

  • eliminarea din circuitul electric de forță a contactorilor pneumatici de tracÈ›iune È™i frânare

  • eliminarea sistemului selector-graduator

  • transformarea blocurilor S1-S6 din blocuri redresoare în blocuri convertizoare (redresor-chopper) pentru acÈ›ionarea motoarelor de tracÈ›iune

  • montarea în circuitul de excitaÈ›ie al motoarelor de tracÈ›iune a unui convertizor static de comandă

  • înlocuirea instalaÈ›iei de măsură È™i înregistrare a vitezei tip Hassler cu instalaÈ›ie de măsură È™i înregistrare a vitezei cu memorie nevolatilă tip IVMS cu INDUȘI È™i DSV

  • înlocuirea sistemului de răcire a uleiului transformatorului principal cu sistem redundant cu trei ventilatoare

  • montarea contorului de energie activă È™i reactivă

  • înlocuirea acÈ›ionării de curent continuu a compresorului auxiliar cu acÈ›ionare cu motor asincron alimentat cu convertizor static trifazat

  • instalaÈ›ie de localizare È™i diagnoză È™i transfer de date GPS-GSM

  • montarea a două circuite radio separate pentru fiecare post de conducere

  • montarea modulului de măsură a rezistenÈ›ei de izolaÈ›ie în circuitele electrice de forță È™i servicii auxiliare

  • montarea instalaÈ›iei de detectare incendiu

 

Upgrade-uri Opțional:

  • înlocuirea farurilor centrale È™i a farurilor colÈ›are cu faruri cu led-uri

  • înlocuirea iluminatului cabinei cu lămpi cu led-uri

  • montarea instalaÈ›iei de iluminare boghiuri

  • montarea instalaÈ›iei de măsură È™i control a temperaturilor osiilor

  • montarea instalaÈ›iei de siguranță pentru Ungaria

Upgrade-uri CSAM 1
  • are preÈ›ul cel mai mic;

  • necesită lucrări de întretinere la contactoarele serviciilor auxiliare;

  • analiză stare contacte;

  • curățire È™i eventual înlocuire contacte;

  • necesită la alimentarea serviciilor auxiliare condensatori de calitate ce se sortează pentru fiecare locomotivă în parte pentru o acordare optimă;

  • se poate realiza în orice depou autorizat sau fabrică de reparaÈ›ii locomotive electrice;

Modernizări și upgrade
- studiu comparativ -

Upgrade-uri CSAM 5
  • serviciile auxiliare necesită întretinere minimă (contactoarele se închid È™i se deschid la curenÈ›i nuli);

  • motoarele serviciilor auxiliare trebuie reparate conform tehnologiei maximale de reparare (curățare, schimbare rulmenÈ›i, impregnare);

  • elementele de comutare din circuitele de forță (ansamblul selector-graduator, contactoare, inversoare ) nu trebuie să prezinte un grad avansat de uzură pentru a nu afecta fiabilitatea locomotivei;

  • se poate realiza în orice depou autorizat sau fabrică de reparaÈ›ii locomotive electrice;

Upgrade-uri TSAM
  • deÈ™i este cea mai scumpă variantă de modernizare, în timp îÈ™i amortizează costurile;

  • nu foloseÈ™te în circuitul de forță decât comutaÈ›ie statică fără nici un element de comutare în miÈ™care;

  • are performanÈ›e ridicate de tracÈ›iune;

  • măreÈ™te durata de viață È™i performanÈ›ele motoarelor de tracÈ›iune prin alimentarea lor cu tensiune perfect continuă È™i potenÈ›ial redus față de masă;

  • reprezintă soluÈ›ia recomandată în cazul în care componentele circuitelor de forță prezintă un grad avansat de uzură, deoarece repararea sau înlocuirea lor costă substanÈ›ial È™i fiabilitatea rămâne redusă;

  • se poate realiza numai la societatea producătoare a echipamentelor, deoarece necesită procese tehnologice complexe (montaje de fibră optică, etc) cu costuri investiÈ›ionale suplimentare È™i personal specializat;

softronic_ower.fw.png
bottom of page