top of page

PHOENIX

Începutul unei ere

phoenix.fw.png

Așa am început

Phoenix este prima locomotivă electrică nouă construită în România cu reglaj de joasă tensiune și choppere pentru propulsarea motoarelor de  curent continuu.

phoenix_03.fw.png
phoenix_03.fw.png

De ce "Phoenix"?

Numele acestei generații de locomotive este destul de simbolic, „Phoenix” reprezentând pasărea legendară ce renaște din propria-i cenușă.

phoenix_02.fw.png

Un scurt review la final

Au fost construite 6 locomotive Phoenix:

- 3 pentru DB Cargo Ungaria,

- 2 pentru CFR Călători

- și unul pentru MMV Ungaria.

 

O poveste scurtă, dar dintr-un motiv destul de clar, Softronic se pregătea deja pentru noua generație de locomotive: TRANSMONTANA

Specificații tehnice:

  • formula osiilor: Co-Co

  • lungimea peste tampoane: 19800 mm

  • lătimea: 3000 mm

  • domeniul de lucru al pantografului, sub linia de contact, măsurat de la suprafața superioară aciupercii sinei: 4850 ÷ 6700 mm

  • distanța dintre centrele boghiurilor: 10300 mm

  • distanța dintre osiile extreme ale unui boghiu 4350: mm

  • diametrul rotii în stare nouă: 1250 mm

  • diametrul rotii semi-uzate: 1210 mm

  • greutatea totală:

    • cu balast 126t±2% pt. 120 km/h

    • fără balast 120t±2% pt. 160 km/h si 200 km/h

  • sarcina pe osie:

  • cu balast 21t±2% pt. 120 km/h

  • fără balast 20t±2% pt. 160 km/h si 200 km/h

  • putere nominală (de durată): 5100 kW

bottom of page