Modernizare

Într-o industrie aflată în continuă evoluție, modernizarea joacă un rol esențial în creșterea eficienței, siguranței și sustenabilității transportului feroviar.

Prin înlocuirea componentelor învechite cu tehnologii de ultimă generație, se îmbunătățesc performanțele locomotivelor și trenurilor electrice, reducând consumul de energie și costurile de operare.

Locomotivele pe care le modernizăm, în general, au fost dezvoltate inițial cu motoare electrice clasice, de curent continuu, care au susținut transportul feroviar timp de decenii. Deși robuste și eficiente pentru standardele de atunci, multe locomotive au nevoie de o actualizare majoră pentru a răspunde cerințelor tehnologice și de mediu din prezent.

Astăzi, majoritatea locomotivelor modernizate de noi sunt echipate cu sistemul de siguranță ETCS (European Train Control System), un standard european ce garantează siguranța în rețeaua feroviară. Aceasta înseamnă că locomotivele pot opera fără probleme pe diferite linii europene, contribuind la integrarea României în rețeaua de transport internațional.

Pe lângă aceasta, majoritatea locomotivelor beneficiază de:

  • Unități moderne de control al tracțiunii, care asigură o accelerare uniformă și optimizată.
  • Invertoare avansate, care convertesc energia electrică cu o eficiență remarcabilă.
  • Sisteme de frânare regenerativă, ce reduc consumul de energie și contribuie la un transport mai sustenabil.

Procesul de modernizare include echiparea vehiculelor feroviare cu sisteme de tracțiune mai performante, implementarea unor soluții avansate de siguranță și automatizare, precum și îmbunătățirea confortului pentru personalul de operare și pasageri.

De asemenea, adaptarea locomotivelor la cerințele actuale de mediu contribuie la un transport mai ecologic și mai eficient.
Prin modernizare, se prelungește durata de viață a materialului rulant și se asigură conformitatea cu standardele europene, oferind astfel o soluție durabilă și competitivă pentru transportul feroviar al viitorului.

Modernizarea a 19 locomotive EA 5100kW pentru CFR Călători

De la clasica locomotivă produsă la Electroputere Craiova la moderna locomotivă asincronă dezvoltată de Softronic Craiova.

Demarat la începutul anului 2024, procesul de modernizare a locomotivelor EA 5100 kW produse la Electroputere Craiova reprezintă o provocare pentru Softronic, atât tehnic, prin reconstrucția aproape totală a locomotivei, dar și logistic, proiectul celor 19 locomotive având ca termen de finalizare anul 2026.

Tehnic, proiectul de modernizare a fost gândit prin utilizarea pachetului de tracțiune asincronă cu fiabilitatea dovedită deja prin utilizarea cu succes la peste 90 de locomotive Transmontana, dar și cu implementarea soluției constructive de structură certificată și testată pentru toate condițiile de operare, având inclusiv toate standardele crash-absorber implementate.

Astfel, constructiv din vechea locomotivă a fost păstrată doar structura centrală a șasiului, ce a fost debitată și tratată pentru a căpăta un nou ciclu de viață, integrând noua structură constructivă a locomotivei, cu caroserie adaptată pentru noile echipamente grele, cum sunt noul transformator, invertoarele și sistemele de comandă, cu noile circuite de cabluri și conducte ce le interconectează.

Posturile de conducere au fost de asemenea reconstruite după modelul Transmontana, respectând toate standardele TSI și oferind un mediu de lucru demn de secolul 21 atât pentru mecanici cât și pentru personalul de mentenanță.

Locomotiva se integrează în peisajul interoperabil european prin dotarea cu sistem ETCS – European Train Control System, ce va permite operarea eficientă pe noile tronsoane de cale ferată modernizată, parte a coridorului Curtici – București – Constanța.

Stadiul incipient al locomotivei

Stadiul incipient al locomotivei

Debitare

Debitare

Debitare

Debitare

Stadiul final al locomotivei

Stadiul final al locomotivei

Stadiul final al locomotivei

Stadiul final al locomotivei

Date tehnice

Locomotiva modernizată LE 5100 KW – CFR Călători

Date tehnice Specificații
Formula osiilor Co’Co
Tensiune de alimentare AC 25 kV / 50 Hz
Putere continuă 6000 kV
Tonaj maxim remorcat 4700 t
Viteza maximă 160 km/h
Forța de tracțiune la demaraj 410 kN
Viteza trenului la greutatea brută - tren 1550t profil 0‰ 160 km/h
Viteza trenului la greutatea brută - tren 750t profil 0‰ 145 km/h
Lățime ecartament 1435 mm
Masa nominală 120 t
Sarcina maximă pe osie 20.4 t
Diametrul nominal al roții 1250 mm
Lungimea locomotivei peste tampoane 20700 mm
Gabarit G2 conform EN 15273-2

De ce Softronic?

Expertiză de peste 25 de ani

Cu o experiență vastă în industrie, compania garantează produse de calitate superioară și servicii adaptate nevoilor pieței internaționale.

Fiabilitate și performanță

Locomotivele și echipamentele Softronic sunt construite pentru a rezista în condiții dificile și pentru a oferi performanțe optime pe termen lung.

Inovație

Softronic este un lider în inovație, dedicându-se dezvoltării de soluții tehnologice avansate pentru locomotive electrice și echipamente feroviare.

Sustenabilitate

Softronic se angajează să sprijine transportul ecologic, cu soluții eficiente din punct de vedere al consumului energetic și al reducerii impactului asupra mediului.

Colaborare pe termen lung

Softronic construiește parteneriate solide, cu accent pe încredere, transparență și dezvoltare continuă.

Parteneri care au încredere în Softronic

Testimoniale

„Softronic a demonstrat de-a lungul anilor dorința de a îmbunătății și inova continuu produsul lor și acest lucru cred ca este fundamentul succesului de care se bucură azi alături de o echipă de profesioniști cu o solidă experiență la nivel european. Felicitări și mult succes în continuare!”
Eduard Iancu, CEO DB Cargo România & Head of DB Cargo Business South-Est Companies

Ai nevoie de servicii de modernizare?

Contactează-ne la numărul de telefon de mai jos pentru mai multe informații.