LABORATORUL LEIMC
Laboratorul de Etalonări, Încercări Mecanice È™i Climatice
SERVICII - ÎNCERCÄ‚RI
B. Încercări pentru determinarea caracteristicilor de amortizare ale amortizoarelor hidraulice È™i cu fricÈ›iune
Documente de referință:
-
NTF 67-003:2008 – Vehicule de cale ferată. Locomotive electrice de 5.100 kW È™i 3.400 kW. PrescripÈ›ii tehnice pentru revizii È™i reparaÈ›ii planificate;
-
NTF 81-007:2009 – Vehicule de cale ferată. PrescripÈ›ii tehnice pentru revizia È™i repararea amortizoarelor;
-
OMT 410:1999, privind autorizarea laboratoarelor de incercari si testarea ștandurilor si dispozitivelor speciale, destinate verificarii si incercarii produselor feroviare utilizate in activitatile de construire, modernizare, exploatare, intretinere si reparare a infrastructurii feroviare si a materialului rulant, specifice transportului feroviar si cu metroul;
-
SR EN ISO/CEI 17025:2005 – CerinÈ›e generale pentru competenÈ›a laboratoarelor de încercări È™i etalonări;
-
EA-4/02 M: 2013 – Evaluation of the Uncertainty of Measurement in Calibration.
Principiul de funcționare:
​
Ștandul este destinat determinării caracteristicilor F-S È™i F-V (forță de amortizare-cursă / forță de amortizare-viteză) ale amortizoarelor hidraulice È™i cu fricÈ›iune, în particular a acelora care echipează vehiculele feroviare, incluzând locomotive È™i rame electrice. Îcercarea amortizoarelor se face în poziÈ›ia corespunzătoare poziÈ›iei normale de funcÈ›ionare, respectiv în poziÈ›ia verticală sau în poziÈ›ia orizontală.
​
Ștandul de încercări este constituit dintr-un modul de acÈ›ionare, echipat cu un motor electric tip ME160-L4-B5-15KW/1500RPM care acÈ›ionează un reductor mecanic tip A602-UH60-7.9-P160, obÈ›inându-se la ieÈ™ire o turaÈ›ie nominală de 3.16 Hz. MiÈ™carea de rotaÈ›ie se transmite unui volant care acÈ›ionează o bielă al cărui capăt liber efectuează o miÈ™care de translaÈ›ie impusă printr-un sistem de ghidaje liniare constituit din È™ine de culisare tip TKD35-G3-HJ de 600mm È™i cărucioare liniare tip KWE35-G3-V1. Cursa liniară este obÈ›inută din miÈ™carea de rotaÈ›ie a volantului, pe principiul mecanismului bielă-manivelă, braÈ›ul manivelei fiind reglabil, în domeniul 0÷200mm.
​
Modificarea frecvenÈ›ei de rotaÈ›ie se face cu un invertor de frecvență tip ACT401-25 A 15KW, care permite modificarea în trepte distincte a frecvenÈ›ei la nivelul motorului electric în domeniul 0÷50Hz, respectiv la ieÈ™irea reductorului în domeniul 0÷6.32Hz.
​
Modificarea cursei amortizorului de încercare se realizează manual, la începerea încercărilor, iar frecvență se reglează software, în trepte distincte. Cursa È™i frecvență de încercare sunt caracteristice fiecărui tip de amortizor È™i sunt impuse prin specificaÈ›ia tehnică.
​
PerformanÈ›e tehnice ale È™tandului LIMC pentru încercarea amortizorilor sunt:
-
Lungime maximă amortizor pentru încercări pe direcÈ›ia orizontală: maxim 2000 mm;
-
Lungime maximă amortizor pentru încercări pe direcÈ›ia vertical: maxim 1500 mm;
-
Cursa maximă: 400 mm;
-
Frecvență de încercare: 0 ÷ 5 Hz;
-
Putere disipată maximă: 12 kW.