top of page
lab_pic.jpg

LABORATORUL LEIMC

Laboratorul de Etalonări, Încercări Mecanice È™i Climatice

PROGRAMUL NAÈšIONAL 2

CONTRACT DE FINANÅ¢ARE-page-001.jpg
PREZENTAREA PROIECTULUI

​

          Domeniu

          4.1 - Eco-nano-tehnologii

​

Abstract

Normativele internaÈ›ionale impun ca la omologarea vehiculelor feroviare, acestea să fie supuse unor proceduri complexe de validare privind rezistenÈ›a structurală la oboseală È™i solicitări extreme. Ramele de boghiu prezintă o situaÈ›ie aparte deoarece, validarea la oboseală prin încercări necesită existenÈ›a unui laborator dotat cu un număr apreciabil de echipamente capabile de reproducerea ciclurile dinamice de solicitări cât È™i o durată mare de aplicare a acestora (4-6luni). Având în vedere implicaÈ›iile financiare È™i durata mare de efectuare, normativele admit că încercările la oboseală pot fi înlocuite cu alte metode care să demonstreze rezistenÈ›a la oboseală, printre acestea, metoda analitică jucând un rol important, cu condiÈ›ia ca modelul analitic să fie corect realizat È™i calibrat prin încercări. 
Pentru Softronic, care este producător de locomotive, critice sunt următoarele probleme: 
-validarea la solicitări statice È™i oboseală a ramelor de boghiu, atât pentru locomotivele care sunt în circulaÈ›ie, cât È™i pentru cele cu care se doreÈ™te echiparea noilor tipuri de locomotivă; 
-validarea la solicitări mecanice a echipamentelor de bord È™i de comandă, în conformitate cu normele internaÈ›ionale È™i cu solicitările vibratorii la locul de montaj. 
Obiectivele proiectului: 
-Validarea unor tehnologii combinate, analitice È™i experimentale de joasă intensitate energetică, de evaluare la oboseală È™i solicitări excepÈ›ionale a structurilor de rezistență ale vehiculelor feroviare, cu orientare prioritară către validarea ramelor de boghiu; 
-Validarea unor tehnologii de evaluare a solicitărilor vibratorii, la locul de montaj al principalelor echipamente de bord È™i de comandă È™i de verificare a acestora la solicitări mecanice de durată, conforme cu normativele È™i cu solicitările reale de la locul de funcÈ›ionare; 
-Asimilarea tehnologiilor realizate prin proiect de către partenerul industrial È™i introducerea lor în procesul de proiectare È™i de fabricare a noilor vehicule feroviare.

​

Obiectivul proiectului

-Realizarea È™i validarea unor tehnologii combinate, analitice È™i experimentale, de evaluare la oboseală È™i solicitări excepÈ›ionale a structurilor de rezistență ale vehiculelor feroviare, cu orientare prioritară către validarea ramelor de boghiu;   
-Realizarea È™i validarea unor tehnologii de evaluare a solicitărilor vibratorii, la locul de montaj a principalelor echipamente de bord È™i de comandă È™i de verificare a acestora la solicitări mecanice de durată, conforme cu normativele internaÈ›ionale È™i cu solicitările reale de la locul de funcÈ›ionare; 
-Asimilarea tehnologiilor realizate prin proiect de către partenerul industrial È™i introducerea lor în procesul de proiectare È™i de fabricare a noilor vehicule feroviare; 
- Dezvoltarea unui parteneriat durabil între o întreprindere, SC Softronic, un institut de cercetare, INMA BucureÈ™ti È™i un centru universitar de prestigiu, UPB- Facultatea de Transporturi.

​

Rezultate estimate

A. Tehnologie combinată, analitică È™i experimentală, pentru atestarea la oboseală È™i solicitări excepÈ›ionale a structurilor de rezistență ale vehiculelor feroviare, cu orientare prioritară către atestarea ramelor de boghiu. 
Tehnologia cuprinde: 
-Sistemul aparatelor de măsurare È™i pachetul software pentru determinarea solicitărilor mecanice reale (nivel de vibraÈ›ii, tensiuni, deformaÈ›ii) la care sunt supuse structurile de rezistență ale vehiculelor feroviare în condiÈ›ii reale de circulaÈ›ie pe calea ferată. 
-Pachet de programe de analiză cu elemente finite pentru analiza la oboseală È™i solicitări dinamice a structurilor de rezistență, centrat pe ANSYS Mechanical È™i ANSYS nCode DesignLife. 
-Laborator atestat pentru încercări È™i etalonări în domeniul proiectului (forÈ›e, presiuni, vibraÈ›ii) 
-Procedură de culegere a datelor experimentale, de determinare a duratelor de încărcare È™i a valorilor medie ale solicitărilor, precum È™i a curbelor de solicitare efort-număr de cicluri. 
-Procedură de evaluare analitică a rezistenÈ›ei la oboseală È™i solicitări excepÈ›ionale a structurilor de rezistență ale vehiculelor feroviare. 
B. Tehnologie de evaluare a solicitărilor vibratorii, la locul de montaj a principalelor echipamente de bord È™i de comandă È™i de verificare a acestora la solicitări mecanice de durată, conforme cu normativele internaÈ›ionale È™i cu solicitările reale de la locul de funcÈ›ionare. 
Evaluarea solicitărilor la locul de montaj se va face cu aparatura È™i software aflate în dotarea partenerului coordonator È™i completate prin proiect. Încercările la solicitări de durată se vor face cu vibrator electrodinamic de cca. 11kN, achiziÈ›ionat prin proiect, acesta fiind utilizat È™i pentru inducerea solicitărilor dinamice locale, în cadrul tehnologiilor de la punctul A. 
C. Două articole științifice publicate la conferințe cotate ISI.

Consorţiu
Consortiu.jpg
ECHIPA DE PROIECT
echipa.jpg
DISEMINARE

Cărți

1. Manea I., SebeÈ™an I., Ghiță Gh. - „Analiza modală teoretică È™i experimentală. AplicaÈ›ii la vehicule feroviare” , Editura MatrixRom, ISBN 978-606-25-0292-8, 2016, 238 p.

2. SebeÈ™an I., Crăciun C., SebeÈ™an M.S. - „Analiza È™i modele de calcul ale sistemelor de izolare a È™ocurilor È™i vibraÈ›iilor la vehiculele feroviare”, Editura MatrixRom, ISBN 978-606-25-0298-0, 2016, 410 p.

 

Articole ÅŸtiinÅ£ifice publicate în reviste indexate BDI

1. Cristina Tudorache, Ioan SebeÅŸan, A three-dimensional analysis of the wheel - railway contact in case of a charge transfer, Mathematical Modelling in Civil Engineering. No.1, March, 2015, pp. 42-49.

http://www.degruyter.com/view/j/mmce.2015.11.issue-1/mmce-2015-0003/mmce-2015-0003.xml 

Revistă indexată BDI (ProQuest, Ebsco)

 

 

Articole ÅŸtiinÅ£ifice publicate în proceedings-uri indexate BDI

1. Ioan SebeÅŸan, Sorin Arsene, Gabriel Popa, The influence of air currents on people and facilities near railway, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 186, 2015, The Proceedings of 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, pp. 1081-1086.

http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/186 

2. Ioan SebeÅŸan, Sorin Arsene, Considerations on dynamic contact force with catenary for the EP3 pantograph, Applied Mechanics and Materials Vols. 809-810, 2015, Volume Innovative Manufacturing Engineering, pp 1121-1126, ISSN 1662-7482, Trans Tech Publications, Switzerland, ISSN print 1660-9336 ISSN cd 1660-9336 ISSN web 1662-7482, ISBN 978-3-03835-275-4. 

Journal indexat Elsevier: SCOPUS and Ei Compendex (CPX), Cambridge Scientific Abstracts (CSA), Chemical Abstracts (CA), Google and Google Scholar, ISI (ISTP, CPCI, Web of Science), Institution of Electrical Engineers (IEE).

3. Sorin Arsene, Ioan SebeÅŸan, Gabriel Popa, Static analysis on computer for requests that appear at elements of the pantograph of type EP3, Applied Mechanics and Materials Vols. 809-810, 2015, Volume Innovative Manufacturing Engineering, pp 1109-1114, ISSN 1662-7482, Trans Tech Publications, Switzerland, ISSN print 1660-9336 ISSN cd 1660-9336 ISSN web 1662-7482, ISBN 978-3-03835-275-4. 

Journal indexat Elsevier: SCOPUS and Ei Compendex (CPX), Cambridge Scientific Abstracts (CSA), Chemical Abstracts (CA), Google and Google Scholar, ISI (ISTP, CPCI, Web of Science), Institution of Electrical Engineers (IEE).

 

4. Cristina Mihaela Tudorache, Ioan SebeÅŸan, A method of analyzing the contact between the wheel and the railway, Applied Mechanics and Materials Vols. 809-810, 2015, Volume Innovative Manufacturing Engineering, pp 1109-1114, ISSN 1662-7482, Trans Tech

Publications, Switzerland, ISSN print 1660-9336 ISSN cd 1660-9336 ISSN web 1662-7482, ISBN 978-3-03835-275-4. 

Journal indexat Elsevier: SCOPUS and Ei Compendex (CPX), Cambridge Scientific Abstracts (CSA), Chemical Abstracts (CA), Google and Google Scholar, ISI (ISTP, CPCI, Web of Science), Institution of Electrical Engineers (IEE).

5. Gabriel Popa, Ioan SebeÅŸan, Sorin Arsene, Răzvan Oprea, Claudiu Nicolae Badea, Optimizing power consumption of the electric vehicle traction, Applied Mechanics and Materials Vols. 809-810, 2015, Volume Innovative Manufacturing Engineering, pp 1103-1108, ISSN 1662-7482, Trans Tech Publications, Switzerland, ISSN print 1660-9336 ISSN cd 1660-9336 ISSN web 1662-7482, ISBN 978-3-03835-275-4. 

Journal indexat Elsevier: SCOPUS and Ei Compendex (CPX), Cambridge Scientific Abstracts (CSA), Chemical Abstracts (CA), Google and Google Scholar, ISI (ISTP, CPCI, Web of Science), Institution of Electrical Engineers (IEE).

6.   Manea Ion, Popa Gabriel, Gîrniță Ion, PrenÈ›a Gabriel,Design and structural verification of locomotive bogies using combined analytical and experimental methods, IOP Conference Series: Materials Science and Engineering 95 (2015) 012034, Mamaia 17-20 June 2015.

RAPORT ÅžTIINÅ¢IFIC NP2

Raportare științifică-Etapa-01-PCCA-192_2012

Raportare științifică-Etapa-02-PCCA-192_2013

Raportare Științifică-Etapa-03-PCCA-192_2014

Raportare Științifică-Etapa-04-PCCA-192_2015

Raportare Științifică-Etapa-05-PCCA-192_2016

Raportare Științifică-Final-PCCA-192_2012-2016

bottom of page